lastik toplama

Lastiklerin Müşteriden Toplanması

Lastik kaplama firmalarının toplama görevlilerinin cep telefonlarına yüklenen bir yazılım ile toplayıcı müşteriye gittiğinde;

  • Önce lastik toplama formunu doldurur;
  • Bu formda müşterinin ünvanı
  • Toplama lokasyonu
  • Teslim eden yetkilinin kimlik bilgisi
  • Toplamayı yapan görevlinin kimlik bilgisi
  • Nakliye tipi bilgisi (Normal - Dış Nakliye)
  • Toplama belgesinin gönderileceği e-mail adreslerinin bilgisi bulunur.
  • Daha sonra Lastik İşlem bilgileri doldurulur;
  • Lastik durumu (Yeni-kaplanmış veya tamir görmüş)
  • Yapılacak işlem bilgisi (Kaplama-Tamir-Karkas-Çıkma-Garanti)
  • Lastik kategori bilgisi (IND-OTR-TBR)
  • Ebat seçimi
  • Lastik markasının seçimi
  • Orijinal Desen
  • Kaplama markası seçilir (Örn. Bandag-Protread)
  • Kaplama deseni seçilir
  • Lastiğin seri no’su girilir
 
lastik toplama
 
lastik toplama
  • DOT Tarihi girilir
  • Talep edilen tarih ve lokasyon bilgisi girilir
  • İstenirse fiyat bilgisi girilir
  • İstenirse fiyat bilgisi girilir ve form kaydedilir.
  • Kaydet butonuna basıldığında oluşan form hem üreticinin ve hem de müşterinin mail adreslerine bir excel formu olarak otomatik olarak yönlendirilir.
  • Cep telefonundaki uygulamada ayrıca Toplamayı yapan personelin kimlik bilgisi, hangi araçla toplamaya çıktığı, plaka bilgisi, çıkış ve dönüş km bilgisi, ayrıca çıkışta ve dönüşte araçta kaç adet lastik taşıdığı bilgisi kayıt altına alınır.
  • Aynı uygulamada ayrıca lastik toplama formunun bir benzeri olan sökme-takma işlemlerinin Kayıt altına alındığı sökme-takma işlemleri formu doldurulur ve aynı şekilde mail olarak yönlendirilir.

Lastik Üretim İşlemleri

  • Toplanan lastikler fabrikaya geldiğinde sırasıyla ilk kontrol , shreografi makinası ve traşlamadan geçer ve kaplanıp kaplanmayacakları belli olur.
  • O noktaya bir panelPC ve bir barkod yazıcı konulacak ve kauçuğa sıkıca tutunan yapışkana sahip bir barkod etiketi üretilerek lastiğin işlem görmeyen yan yüzeyine yapıştırılacak veya zımbalanacaktır.
  • Yaklaşık 10 adet iş istasyonu olduğu varsayılmaktadır. Her iş istasyonuna çalışanın kolayca görebileceği ve ulaşabileceği bir noktaya A4 kağıdın yarısı büyüklüğünde üstünde istasyon kimliği, o istasyonda çalışan personelin kimliğinin ( barkodlu) olduğu bir karton olacaktır.
  • Personel işe başlamadan önce elindeki barkod el terminali aracılığıyla önce istasyon barkodunu, sonra kendi barkodunu ve sonra lastik barkodunu okutarak işe başlayacaktır,
 
lastik üretim
 
lastik üretim 2
  • Böylelikle hangi lastiğin, hangi istasyonda işlem gördüğü ve ne kadar bir zaman gerektiği kayıt altına alınacaktır. Böylece personel performans raporu düzenlenebilecek ve iş planlaması daha rahat yapılabilecektir.
  • Bu sistemle aynı zamanda müşteri istenirse lastiğinin hangi süreçte olduğunu izleyebilecektir.
  • Sırt geçirme istasyonunda bulunan ve RFID okuyucu içeren Kiosk aynı zamanda imalattaki tüm işlemleri gerçekleştirecektir. Bu noktada önce lastikteki barkod okutulacak ve bu değer RFID etikete yazılacak ve lastiğe takılacaktır.
  • Daha sonra autoclav işlemi yapılacak ve kaplama işlemi sona erecektir.
  • İstenirse fırına girmeden önce girecek lastikler mevcut el terminali ile okutulabilir, fırın çıkışında da tekrar okutularak hangi lastiğin fırında ne kadar süre geçirdiği kayıt altına alınabilir.
  • ESevkiyat aşamasında gidecek lastikler okutulacak ve otomatik olarak irsaliye oluşturulacak ve lastikler gönderilecektir.
  • Lastiği götüren personel müşteriye verilecek bir barkodlu kartı okutarak, lastikleri saat kaçta teslim ettiğini de kayıt altına alabiliriz.

Copright 1985 - 2023 - TPlus | kupamedya.com